محیط زیست

هشدار سازمان ملل متحد درباره انقراض نسل انسان

انقراض نسل انسان

انقراض نسل انسان موضوعی است که نادیده گرفته می‌شود، درست همانطور که انقراض دیگر گونه‌ها به‌دست انسان نادیده گرفته می‌شود. سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که باید از دست دادن تنوعِ زیستی را متوقف کنیم، در غیر این صورت ممکن است انقراض نسل انسان را شاهد باشیم.

رئیس تنوع زیستی می‌گوید: «دنیا دو سال برای بستن قراردادی جهت متوقف ساختن «قاتلی خاموش» به نام نابودیِ تنوع زیستی، که به خطرناکیی تغییرات اقلیمی است فرصت دارد.»

کریستینا پاشکا پالمِر می‌گوید: «از دست دادن تنوع زیستی یک‌ قاتل خاموش است. این با تغییرات اقلیمی متفاوت است که مردم هر روزه تاثیر آن را به طور ملموس احساس می‌کنند. نقش تنوع زیستی به آشکاریِ تغییرات اقلیمی نیست، اما با‌ گذشت زمان، وقتی که تاثیرش را احساس کنید، شاید دیگر برای اصلاحات دیر شده باشد.»

او می‌گوید که تصویر پیش رو نگران کننده است. پیشاپیش میزان‌های بالای نابودیِ تنوع زیستی، از نابودی محل زندگی گرفته تا آلودگیِ شیمیایی و گونه‌های مهاجم به دلیل تغییرات اقلیمی و رشد جمعیت انسانی طی ۳۰ سال آینده سرعت خواهد گرفت. تا سال ۲۰۵۰ انتظار می‌رود که آفریقا %۵۰ از پرندگان و پستاندارانش را از دست بدهد و شیلات در آسیا به طور کامل متوقف شود. از دست رفتن گیاهان و گونه های دریایی از توانایی زمین در جذب کربن کاسته، که این باعث ایجاد سیکلی مخرب می شود.

«ارقام موجود شوکه کننده هستند. امیدوارم ما انسانها اولین گونه‌ای نباشیم که انقراض خودمان را به ثبت برسانیم.»


مترجم: کانال Earthling Alien
منبع: The Guardian

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن